13 april, 2020

Nu Àr vi mÄnga som jobbar hemifrÄn och ibland kanske man bara Àr sugen pÄ en frÀsch men ÀndÄ matig och god smoothie till lunch! Eller sÄ kan du ha denna smoothie som tillbehör till din lunch tillsammans med en Àggmacka eller nÄgot annat gott. (Ja jag Àr en frukostÀlskare som Àlskar att Àta frukost till lunch) SjÀlvklart gÄr den lika fint som just frukost eller mellanmÄl.

Jag har samlat sex stycken olika recept pÄ krÀmiga, matiga och goda smoothies som alla gÄr vÀldigt snabbt att göra och Àr lagom mÀttande! Alla recept Àr för tvÄ stora glas. Klicka pÄ rubrikerna för att komma direkt till receptet!

  1. Tropisk passionsfruktsmoothie

    En riktigt god kombination med passionsfrukt och mango.
    passionsfrukt

  2. KrÀmig BlÄbÀrssmoothie

    Matig, krÀmig och god smoothie som fÄr sin fyllighet av kombinationen av banan och avokado.
    BlÄbÀr

  3. Boostande jordgubbssmoothie

    Ännu en krĂ€mig smoothie med bĂ„de banan och avokado. Dessutom extra boost av baobab som Ă€r fullt av antioxidanter, vitaminer, mineraler och kostfibrer.
    jordgubbssmoothie

  4. Vanilla peanut butter smoothie

    SlÀt och söt smoothie med kombination av vanilj och jordnötssmör. Kan ju inte bli annat Àn bra!
    vanilla

  5. Blueberry Vanilla Smoothie

  6. Green Machine Smoothie

    Smoothie fylld av massvis av gröna nyttiga grönsaker! Banan och mango ger den samtidigt sin söta smak och man skulle aldrig kunna ana att denna Àr fylld av bland annat spenat, avokado och broccoli!

Testa dig fram och se vilken som Àr din favorit! I min kokbok Hedvigs Morgonstund finns ett helt kapitel fyllt av ytterligare massa olika smoothies. Hoppas de smakar!

Dela pÄ Facebook
Hemsida av Ainsaar